Tuesday, July 19, 2011

~~ New Life ~~

tanggal 11/9.. tu la tarikh lapor diri aku sbg jwtn pen.Pem. kilang dan jentera (j29) di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur... mulai dari saat ni aku sdah bergelar sbg penjawat kerajaan n peguatkuasaan utk premis2 kilang n jentera y terletak d kl ni.... 1st g keja... waaahhh mmg buhsan... tp lama2.. agak best jgk la cz slalu wat siasatan.. mggu pertama aku disana... aku follow inspector.. g wat inspection d bdn kerajaan... bwh unit hygiene.. best sgt2... heheee 4 dis week... i follow geng2 building construction (BC) wat rondaan di tapak projek... 1st time g, aku dh kena serang sakit tekak n batuk.. hahaaa 1st time dok tgh pns... hehee tu tnde yer aku xleh keja di bhagian BC..

mggu pertama aku g keja.. aku menaiki LRT je.. dr seri kembangan-s.besi (wva), dr s.besi-masjid jamek(star), masjid jamek-jelatek(putra)... smpai jelatek.. jln kaki lak dlm 10min.. heheee mmg syok n adventure... tp dis week, aku dh pndah dok keramat hujung.. just naik mtr.... wlaupun dkt tp agak bhaya.. biasala jln kl.. smua nk cepat.. xphm aku.. huhuhu..

alhamdulillah.. sbb slama aku berada disini... aku dpt survive my life... leh la hdup bersendirian.. bak kata org... kna pndai berdikari.. tp skrg aku tgh pikir psl cuti raya... nk balik kg.. hehehee rindu kat kg sane.. miss everyone..

xsbr nk balik rmh... k la... perut dh bunyi... nk g mkn la... mkn sndirian.. lapo.. daa~~

11 comments:

  1. salam..blh sy tau awk sbnarnya daftar keje 11/7/2011 atau 11/9..? sy jg nk tau bila awk dapat surat tawaran dan bila dpt surat lapor diri..

    ReplyDelete
  2. wslm...sy dftr keje pd 11/7/2011... ermm surat tawaran sy dikeluarkan pd hujung bln 5.. tp srt tu smpai kat sy pd pertengahan bln 6... srt lapor diri lak.. 2hb 7 smpai kat sy... agak lama la..

    leh sy tau awk ni sape?

    ReplyDelete
  3. maafla..sbnrnya sy pun dpt twran yg sama but second intake..surat twran sy smpai 5/7..cuma nk tnya pndpt awk je..maknanya lps sbln baru surat lapor diri smpai dan smggu kmdian baru lapor diri kan?dan kita brlindung diatas tanah dan langit klate yg sama..:)

    ReplyDelete
  4. ooo cmtu... ermm lebih kurang cmtu la.. oo yeke? nati tggu surat lapor diri jela erk... sbr menanti k...hehee

    ReplyDelete
  5. aah..terima ksh ats pndapat yg berguna tu..emm takut jgk kalu dpt kat sabah or sarawak ni..apepun mcmana kerja JKKP? best tak

    ReplyDelete
  6. sama2.... ermm y tu xtau la... sbb kna tgk kekosongan...cm disini.. xpasti ade kosong ke x.. mcm x.. huhuhu... ermm alhamdulillah bets la jgk... tp skrg dh dpt unit.. sy kna merantau sorg2 ke kwsn kl.. ermm mksdyer wat siasatan sorg2.. sbb unit statutori.. kna panjat memanjat... cm tu la..

    ReplyDelete
  7. em alhamdulillah hrp2 bestla kan..sy pun hrp2 mcm tu la..hrp jgk dpt lapor diri lps raya..blh raya kat kg dulu..em apepun mekasih byk2 ye

    ReplyDelete
  8. mmg best.. smbil2 wat keja leh knl kwsn2 y kite xprnh pi... ooooo nati dpt srt lapor diri.. bgtau la yer.. nk tau jgk dpt kat mne... hehehe

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah sy da dpt tau lapor diri kat mana..umi sy baru je telefon..sy dpt kat penang..tp sy kena lapor diri 1/8..

    ReplyDelete
  10. ooo yeke... tahniah yer.. selamat bekerja..

    ReplyDelete
  11. hai...masih dekat JKKP KL ke? actually sy pn baru dapat JKKP, tp kat Melaka..huuu..nak tau gk situasi bila melapor..sbb skrang ngh preggy..uh nak ulang alik KL-melaka..dia ada antar kursus tak? hmm..awak degree, rugila tak pegang J41 kn..

    ReplyDelete