Friday, June 10, 2011

xtvt pas final....

Asslamulaikum... sy gunakan sbgai permulaan bicara pd kali ni.. cmne nk taip ni.. nape la idea utk wat ayt ni xkuar2 lg ni.. huhuhu aiiissshhhhh pikir2.... cmni jela sy taip...

ermm sem lepas adlh sem akhir sy kat UMP... saat y ditunggu telah pun tibe n blh dikire dh lepas.. he3x.. ermm 12/5/2011 adlh ari terakhir sy berada di situ.. lepas je exm sy terus pegi kluang.. mkn angin dulu.. gerak dr kuantan kul 1pg... smpai kluang kul 4.45 pg.. laju giler bas tu gerak.. sedar2 je kat ayer hitam.. smpai je di ayer hitam.. alamakkkk... xkan ku sorg je kat sini pg2 buta ni... aissshhhh... pusing blkg.. tgk ade sorg abg ni.. ermm rasa yer die turun sma dgn aku kot (terpikir sejenak)... pastu sy tel la k.ngah srh dtg ambik... ermm pastu sy borak la dgn abg tu.. tnyer nk kemana n dr mna.. borak2 la kjp.. die ckp die nk ke mersing... tggu adik die dtg ambik...ermm terpikir jap... kalu la adik die dtg ambik awl.. abis la aku sorg2 kat sini... aisshhh mne la abg man ni... risau gak... dlm 10min.. abg man smpai... fuh lega rasa yer.. ermm abg man ajak die balik sama2.. die pun ckp xpe la.. adik die otw.. tq la.. sy pun naik keta n ckp.. trima kasih byk2 sbb tggu abg man smpai.. hehee sbb td k ngah pesan kat die.. jgn balik lg kalu adik smpai awl... tlg temankan adik sy.. aku ckp.. mjur ade die.. kalu x.. myB dh kena culik kot aku kat situ.. bhaya tul la.. ingtkn smpai kluang kul 6pg... rupe2 yer smpai awl... smpai je rmh k ngah.. sy tdo.. tp apakan daya.. bnda y xdiingini terjd lg.. Ya Allah kuatkan semangat ku.. aku sgt tkut.. smpai xleh tdo pdhal aku ngntok.. last2 aku peluk Al-Quran.. Alhamdulillah dgn ayt2 suci di dada ku.. aku dpt lelapkan mataku... nape la bnda ni slalu je terjadi.. tak kire aku tggl dimana.. nape?

pd kul 10pg tu.. k ngah kejut aku n srh aku siap2.. nk g kenduri kwn die.. dgn ngntok aku bgun n bersiap.. aku xsnggup nk dok sorg2 kat rmh die.. sunyi sgt2 rmh tu.. huhuhu pd mlm tu.. perasaan aku sgt tkut.. aku sgt tkut utk lelapkan mata... aku dh xtau nk wat ape.. mata ngntok tp takut.. ermm last skali.. aku bukak je lptop n biarkan skrin terbukak.. atleast cerah la jgk bilik aku tu.. aku xbrani nk cite kat k ngah time tu.. bnda ni hnye mek, zue, irah n kak nida n maisarah je y tau... alhamdulillah dgn cara tu aku dpt lelapkan mata... tiap2 mlm berikut yer aku wat cm tu...

slama 1mggu aku disana.. pd 2nd week.. kalu xsilap ari sbtu.. time tu smua org ade di rmh.. aku terlelap tepi baby alya n dpn tv... dlm kul 5 cm tu... baby alya tersedar.. n bile die terpusing kearah ku.. die menangis dgn kuat skali... mcm ternmpak smthing y menakutkan.. time tu aku mmg xmampu nk wat ape... aku hnye mampu mendgr tp xberdaya utk bgun.. saat tu hnye Allah je y tau.. aku hnye mampu membaca ayt2 suci Al-Quran je.. pastu baby alya pusing arah lain.. then die diam.. pastu die pusing kearah ku skali lg.. die menangis lg kuat n tersedu2.. k ngah n abg man dh mengelabah gile.... pas alya menangis tu... smua org terkejut n alhamdulillah everything its ok.. dh kmbali normal.. bnda tu dah lari... aku pun bgun.. n say.. tq alya..cz tlg cik da td.. k ngah n abg man terdiam kjp.. pastu aku crite la kat dioarg.. diorg dgr n bertnyer mcm2.. aku crite la cm ne aku leh kna bnda tu... starting yer msa bile... aku ade jgk crite cara nk hindari yer... skrg aku mengamalkan yer.. alhamdulillah aku dh jrg kena tp aku masih lg tkut utk tdo mlm.. n terfikir.. kalu dh keja msT kna dok rmh sewa sorg2.. huhuhu xsnggup rasa yer.. kalu blh nk je kawen.. atleast ade org teman kan aku ari2.. tmbah2 lg time aku nk tdo.. dpt la aku elak dr gangguan tu...

aku sgt takut.. after 1 week ade kat sane..aku balik kg... alhamdulillah aku dh xkena gangguan tu.. Ya Allah aku memohon kpd mu... kuatkan lah semangat ku, imam ku... spy aku sentiasa bersujud kpd mu... aminnn.....

No comments:

Post a Comment